طراحی وب سایت مدرسه
نوشته شده توسط : cyrus
سایت مدرسه میتواند باعث گسترس فضا شود

طراحی سایت مدرسه ، طراحی وب سایت مدرسه با گسترش شبکه اینترنت و حضور افراد در فضای مجازی و استفاده آنها از امکانات و خدمات سایت های مختلف، مراکز آموزشی، مدارس، دانشگاه ها ، مراکز علمی این نیاز را احساس نموده اند که جهت ارتباط با دانش آموزان و یا دانشجویان و کارآموزان در ساعات غیر درسی، و نیز برای اطلاع رسانی و تعامل بین والدین و معلمان و کارکنان مدرسه یا مرکز آموزشی برای خود از یک وب سایت برخوردار باشند.

طراحی سایت آموزشگاه ، دانشگاه، طراحی سایت مدرسه، طراحی سایت آموزشگاه زبان انگلیسی، آموزشگاه های هنری، آموزشگاه کنکور و مراکز علمی و فنی و حرفه ای در راستای پاسخگویی به نیازهای فوق توسط شرکت میهن وب گستر انجام می گیرد.

وب سایت هر کدام از مراکز فوق بسته به نیاز و کارکرد خود از قابلیت های خاص برخوردار خواهند بود. بطور مثال در طراحی وب سایت دانشگاه قابلیت هایی از جمله اتوماسیون اداری، امور دانشجویی، امور فارغ التحصیلان، ثبت نام، انتخاب واحد های درسی هر ترم، اساتید و ... در نظر گرفته می شود.

اهداف اصلی طراحی سایت مدرسه یا آموزشگاه

school site design

ارایه اخبار:

در راستای اطلاع رسانی اخبار مرتبط با مدرسه همچون برنامه های درسی  و غیر درسی، اردوها و گردش های علمی و تفریحی، برگزاری کلاس های کمک آموزشی و ... به والدین، بخش اخبار راه اندازی می شود.

آگاهی بیشتر والدین از عملکرد دانش آموز :

از طریق وب سایت مدرسه والدین می توانند بطور مستمر از فعالیت های مدرسه آگاهی یافته و بر عملکرد درسی فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند.

مقام های کسب شده و امکانات مدرسه یا آموزشگاه:

با افزایش تعداد مدرسه ها علی الخصوص مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی، والدین برای اینکه فرزند خود را در کدام مدرسه ثبت نام نمایند بنوعی در سردرگمی می مانند لذا با معرفی و اطلاع رسانی ویژگی ها و همچنین مقام ها و رتبه های علمی مدرسه، تعداد پذیرفته شدگان در دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی دیگر، درجه و سطح علمی معلمان ، امکاناتی همچون: آزمایشگاه، کتابخانه، لابراتور زبان، سالن یا زمین ورزشی، امکانات کامپیوتر و انفورماتیک می توانند جهت انتحاب مدرسه برای دانش آمزان توسط والدین نقش بسیار مثمر ثمری داشته باشد. در این بخش تاريخچه و معرفي : مدرسه، مديريت و هيات مؤسس مدرسه ، معاونان ، معلمان و كاركنان مدرسه جایگزاری می گردد.

افزایش مهارت بکارگیری اینترنت :

با طراحی سایت مدرسه و استفاده والدین و دانش آموزان از سامانه ها و امکانات سایت با تکنولوژی وب آشنا شده و مهارت بکارگیری اینترنتی آنها افزایش می یابد.

امکانات طراحی وب سایت مدارس

ثبت نام

در این بخش شرایط و ضوابط ثبت نام و پیش ثبت نام بصورت آنلاین فراهم شده که در افراد با وارد کردن مشخصات خود و بارگزاری مدارک مورد نیاز و همچنین در صورتی که مبلغی جهت ثبت نام مشخص شده باشد از طریق درگاه بانکی تعبیه شده قابل واریز خواهد بود.

مدیریت

در این قسمت مدیر اصلی سایت که در واقع مدیر مدرسه یا آموزشگاه نیز می باشد به بخش های ذیل دسترسی داشته و به مدیریت و ساماندهی آنها می تواند بپردازد: رشته ها ، مدیریت کلاسها ، مدیریت دانش آموزان ، مدیریت معلمان ، دروس ، پروفایل معلمان ، برنامه های هفتگی و امتحانات ، ریز نمرات ، حضور و غیاب معلمان و دانش آموزان ، مدیریت گالری تصاویر ، مدیریت  سامانه آزمون آنلاین ، بخش ارتباط با دانش آموزان، معلمان و والدین ، سامانه پیام کوتاه  ، تغییر شکل ظاهری سایت و ...

اطلاعات لیست ثبت نام شدگان آنلاین ، حسابداری پرداخت های آنلاین ، از جمله موارد دیگری است که برای مدیر سایت قابل مشاهده است.

پروفایل معلمان

حضور و غیاب ، نمرات ، برنامه کلاسها ، بخش ارتباط با اولیا و دانش آموزان و مدیریت ، سامانه آزمون آنلاین ، بخش تکالیف و سایر برنامه های کلاس از جمله مواردی است که در پروفایل معلمان گنجانده شده و هر معلم با داشتن نام کاربری و رمز عبور خود می تواند به با ورود به پروفایل به بخش های فوق الذکر دسترسی داشته باشد.

پروفایل دانش آموزان

بخش های زیر در پروفایل دانش آموزان تعبیه شده است : برنامه درسی، جزوات و کتب آموزشی، فایلهای تمرینی هر درس و کلاس به صورت طبقه بندی شده، امتحانات و تکالیف ، حضور و غیاب و موارد انضباطی ، کلاس های فوق برنامه ، سامانه آزمون آنلاین ، مشاهده ی نمرات ، بخش پرسش و پاسخ  با  معلمان و مدیریت مدرسه

پروفایل اولیا

جهت اطلاع والدین از وضغیت درسی و انظباطی دانش آموز، اطلاع از برنامه هفتگی و امتحانات و حضور و غیاب دانش آموز در مدرسه، همچنین برای ایجاد ارتباط با مدیر یا معلمان برای ارایه انتقادات و پیشنهادات یا تشکر و تشویق کارکنان مدرسه این بخش در نظر گرفته شده است.

سامانه آزمون آنلاین

در این قسمت آزمون های مختلف امتحانی برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود. از قابلیت های این سامانه می توان به : ایجاد بانک سوالات ، تعیین سوالات هر آزمون ، تعریف تعداد دلخواه آزمون ،  مشخصات شرکت کنندگان هر آزمون ، ایجاد کلید آزمون ، نمایش گزارش و نتایج آزمون بصورت نموداریا بصورت تفصیلی اشاره کرد.

 ویدئو

برای دروس عملی ، فیلم ها یا ویدئوهای آموزشی بصورت طبقه بندی شده در این بخش طراحی شده و قابل دانلود می باشد.

سامانه ارسال پیامک

سامانه ارسال پیامک کوتاه به منظور ارسال پیام به دانش آموزان، معلمان و والدین توسط مدیر چه بصورت انتخابی و چه عمومی صورت می گیرد. این امکان در جهت ارایه پیام سریع مثلا اطلاع رسانی کلاس های فوق برنامه، تاخیر و یا غیبت دانش آموز، مسایل اخلاقی و انظباطی دانش آموز به والدین صورت می گیرد.

وب سایت آموزش آنلاین و از راه دور

از آنجا که با ظهور اینترنت، فرایند آموزش و یادگیری نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است، لذا وب سایت های آموزشی آنلاین برای فراهم آوردن فرصت های یکسان ادامه تحصیل برای عموم طراحی و به اجرا در آمده اند. اینگونه وب سایت ها که بیشتر برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بیشتر کاربرد دارد و اساتید و دانشجویان بدون مراجعه حضوری بصورت آنلاین در فضای مجازی کلاس تشکیل داده و از طریق کتب الکترونیکی و ویدئوهای آموزشی و گفتگوی صوتی و تصویری به روند تحصیل ادامه می دهند.

قابلیت ها و ویژگی های طراحی سایت مدرسه توسط میهن وب گستر

طراحی اختصاصی و منحصربفرد، گرافیک زیبا ، ثبت در موتورهای جستجوگر از قابلیت های اولیه طراحی سایت مدرسه و سایت های آموزشی دیگر توسط میهن وب گستر است. طراحی وب سایت آموزشی ، مدارس و موسسات و مراکز آموزشی، آموزش های خاص همچون فنی ، هنری و ورزشی ، وب سایت دانشگاه در زمره طراحی سایت آموزشی قرار می گیرد که میهن وب گستر با تیم حرفه ای خود و با تجربیاتی که در زمینه طراحی سایت های آموزشی دارد وب سایت اینگونه موسسات و مراکز را بخوبی به انجام می رساند. برای مدیران موسساست و آموزشگاه ها بسیار مهم است که در نتایج جستجوی کاربران در صفحات اول موتورهای جستجو دیده شوند لذا  توجه به مقوله سئو در امر طراحی وب سایت ها بر مبنای تکنیک های بهینه سازی سایت و بر اساس آخرین الگوریتم های گوگل از مهمترین تخصص های شرکت میهن وب گستر می باشد.

از نمونه کارهای طراحی وب سایت مراکز علمی و آموزشی ومدارس که شرکت میهن وب گستر آنها را طراحی و به اجرا در آورده است می توان به طراحی سایت دانشگاه گیلان، موسسه علوم و فنون کیش، سایت آموزشگاه موسیقی کوک، سایت آموزش زبان en45  اشاره نمود.

مدیران و دست اندرکاران مراکز آموزشی، آموزشگاه ها و دانشگاه ها می توانند برای برخورداری از وب سایت متناسب با نیازهای خود با ما تماس بگیرند.





:: برچسب‌ها: طراحی سایت مدرسه , سایت مدرسه , وب سایت مدرسه , طراحی وب ساتی مدرسه , مدرسه ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: